PRS-500 - sterowniki, format LRF i wymiana baterii

PRS-500 to jeden z pierwszych czytników firmy SONY i chyba w ogóle jeden z pierwszych e-book readerów z technologią e-ink (elektroniczny papier). 
 http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=8426 

 Swój kupiłem jakiś czas temu na Allegro. Marzyłem o takim od czasu gdy dowiedziałem się o technologii e-ink, czyli od ok. 2005 roku. 

Po 10 latach moje marzenia się spełniły i kupiłem sobie właśnie taki sprzęt, jaki dekadę temu był szczytem techniki. Aby móc w pełni korzystać z Sony PRS500 na współczesnym komputerze najlepiej zaopatrzyć się w kilka programów: 
 Windows XP pod VirtualBox - sterowniki umożliwiające wgrywanie książek do pamięci czytnika działają tylko pod tym systemem: http://esupport.sony.com/US/p/swu-download.pl?mdl=PRS505&upd_id=3622&os_group_id=13

 Calibre - pozwala konwertować pliki do formatu LRF. Czytanie książek w PDF-ie to prawdziwa mordęga na PRS500. 

 Oczywiście zawsze można nagrywać książki na kartę SD. Należy pamiętać, żeby karta nie była większa niż 2GB bo inaczej czytnik jej nie zobaczy. Myślę, że minusem używania karty jest nieco wolniejszy dostęp do książek i większe zużycie baterii. 

 W moim czytniku najsłabszym ogniwem było słabe ogniwo Li-Ion. Myślałem o kupnie jakiejś zbliżonej rozmiarami baterii, ale zawsze któryś z wymiarów był za duży. W końcu zdecydowałem się na kupno odpowiedniej baterii w sklepie gustaf.pl. 

Wprawdzie z przesyłką była nieco droższa niż podobne baterie na Allegro, ale miałem gwarancję, że ma parametry odpowiednie dla mojego czytnika. http://gustaf.pl/opis/4092457/sony-portable-reader-prs-500--1-756-769-11-750mah-li-polymer-37v-cameron-sino.html Bateria przyszła bardo szybko, elegancko zapakowana. Jedyne czego teraz potrzebowałem to zestaw wkrętaków precyzyjnych. Rozkręcanie za pomocą ostrza od scyzoryka szwajcarskiego tym razem odpada. Jednym z miejsc, gdzie trzeba odkręcić śrubkę jest slot kard SD. Bateria ma wymiary: Length: 49.670, Width: 4.000, Height: 34.310 34x49x4 mm 1-756-769-11 8704A41918 LIS1382(J)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

AdobeUpdater - wyłączenie aktualizacji

Zalana matryca laptopa

Zatrzymać czas w wirtualnej maszynie